شما اینجا هستید
جامعه » آسیب‌شناسی برخورد با قاچاق پوشاک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیلبورد چی،

“بهرام شهریاری” در گفتگو با ۱۸:۳۰ از طرح نیمه کاره سال ۹۷ گفت و افزود: در این طرح که با مشارکت بخش خصوصی و از بازار شروع شد از کسانیکه برند‌ها و “نشان”های خارجی داشتند و در فروش آن فعالیت می‌کردند دعوت شد تا در این طرح شرکت کنند. چنین طرحی در کشور سابقه نداشت. کسانیکه که تامین کالا‌ها برای فروش را از طریق قاچاق انجام می‌دادند. دعوت از آن‌ها فاز اول اجرا بود.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: بدلیل اینکه این طرح پیگیری نشده به مراحل مقدماتی نیز برگشته است؛ و الان شاهد آن هستیم که در برخی برند‌ها در مراکز فروش و تجاری حتی مجوز هم ندارد.

بهرام شهریاری افزود: با انسجام بی نظیری که در ارکان دولت وجود داشت با بسیاری از برند‌های قاچاق برخورد کردیم.
او گفت: فاز نخست این طرح تمام نشده فاز دوم را شروع کردیم.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌ها و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفت: تا وقتی پوشاک تولید داخل، شناسه دار نشود مبارزه با قاچاق این کالا بی نتیجه است. باید همه حلقه‌ها با هم به وظایف خود عمل کنند.
“حمیدرضا دهقانی‌نیا” افزود: اگر شناسه دار کردنِ اجناس داخلی شناسه دار نشوند مقابله با قاچاق راه به جایی نمی‌برد. باید زنجیره مبارزه با قاچاق شفاف شود.
دهقانی نیا گفت: در اجرای طرح شناسه دار کردنِ تولید کالا‌های داخلی برای مبارزه با قاچاق که از سال ۹۷ در تهران و اغلب شهر‌های بزرگ شروع شد، تولید کنندگان نساجی و پوشاک از شفاف سازی میزان تولیدات خود از ترس پرداخت مالیات، خودداری کردند.

“داریوش بهنود” قاسمی مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت از کاهش عرضه پوشاک قاچاق در بازار بدلیل اجرای محدودیت‌ها گفت و افزود: یکی از بزرگترین معضلات ما در بازرسی، شناشایی کالای قاچاق است.
بهنود افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی لباس در چند ماه گذشته صورت گرفته است.

وبسایت تحلیلی خبری بیلبورد چی





اخبار بیلبورد چی | جدیدترین اخبار ایران و جهان